باكيده:
سالانه بيش از ‌٢ هزار فيلم كوتاه در كشور ساخته مى‌شود
ايران جزو ده كشور برتر فيلم سازي است

باكيده، مدير انجمن سينماى جوان كشور در بازديد از انجمن سينماي جوان دفتريزد گفت: سالانه بيش از 2 هزار فيلم كوتاه در كشور ساخته مى‌شود و ايران جزو ده كشور برتر فيلم سازي كوتاه دنيا است.

ناصر باكيده در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر ايسنا - منطقه يزد، اظهار داشت: انجمن سينماي جوان از سال 1364 شروع با هدف توليد و آموزش فيلم كوتاه كار خود را شروع كرد و در حال حاضر بالغ بر6 هزار نفر در سال از جوانان علاقه‌مند به فيلم سازي و عكاسي را در كشور آموزش مي‌دهيم.

وي افزود: طي اين چند سال 90 هزار نفر هنرآموز و هنرجو را داشته است كه فعلا تعدادي از اين افراد مشغول ساخت فيلمهاي بلند و سريالي و غيره هستند.

باكيده گفت: در سال 1385 شاهد برگزاري بيست و سومين جشنواره ملي و يازدهمين جشنواره فيلم كوتاه تهران هستيم كه در اوايل آبان ماه در تهران و پنج استان كشور همزمان برگزار مي‌شود و همچنين برگزاري جشنواره نماز و نيايش در دي ماه سال جاري با مركزيت استان قم و همزماني پنج منطقه از جمله توسيركان و زاهدان مي باشد.

مدير سينماي جوان كشور ادامه داد: دو جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان را، در سه استان كشوربرگزرا خواهيم كرد، كه اين جشنواره با همكاري مدير كل ارشاد اسلامي منطقه يزد فراهم شده و انشاءا... در سال جاري اين جشنواره دراستان يزد برگزار مي‌شود.

وي در خصوص وضعيت سينماي جوان يزد گفت: ‌وضعيت سينماي جوان استان يزد با توجه به سابقه طولاني، كه از جوان يزدي كه علاقه به اين رشته دارند هم در در زمينه آموزش و فيلم سازي، فيلم سازان خوبي را پرورش داده است.

باكيده خاطرنشان كرد: اين نشانه علاقه، ‌استعداد، ‌پشتكار و پتانسيل جوانان يزدي دراين رشته مي‌باشد و با حمايت مسئولين و ايجاد امكانات مي توان پيشرفت بيشتري كرد.

وي در ادامه گفت: امكانات و تامين نيازهاي اين جوانان در اين رشته، در آينده نزديك فراهم مي شود و اميدواريم كه از حمايت همه جانبه مسئولين و متوليان اين رشته برخوردار باشيم.

وي تصريح كرد: جوانان بايد آثار خود را هر چه بهتر و زيباتر بسازند و در معرض نمايش قرار دهند، كه اين تعهد يك هنرمند نسبت به كار خود را مي‌رساند و يكي از مكانهايي كه مي‌تواند اين آثار را به خوبي پخش كند، صدا و سيما مي‌باشد، ولي به علت حجم بالاي ساخت فيلم كوتاه در كشور اين مكان نمي‌تواند تمام آثار را به اجرا بگذارد و همين جشنواره‌ها مي‌تواند، نياز تمام اين آثار را كه پخش آن باشد را فراهم كند.

در ادامه گفت: در كشور چيزي بيش از 2000 اثر در سال توليد مي‌شود و از اين آثار نمونه‌هاي برتر در جشنواره شركت مي‌كنند. و همچنين جزو ده كشور برتر سينماي آماتوري جهان و صاحب رتبه سوم آسيا هستيم.

وي افزود:‌جدي گرفتن اين جوانان علاقه‌مند د اهميت دادن به كار آنها يكي از مسائل مهم در اين بحث مي‌باشد كه بتوانند اين جوانان گوشه‌اي از كارهاي نطام مقدس اسلامي را دردست داشته باشند و كارهاي فرهنگي خود را انجام دهن

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا